Pagani Zonda R
Pagani Zonda R (White With Italian Stripes)
Umělec a konstruktér Horacio Pagani končí s výrobou svého prvního modelu Zonda. Ve výrobním programu firmy ho nahradil nový model Huayra. Zonda se ovšem loučí ve velkém stylu. Posledních pět aut nese označení Zonda R a jsou to učiněná monstra. Prvním modelem konstruktéra, který před vlastním byznysem sbíral zkušenosti u konkurence a vypracoval se v osmdesátých letech až na šéfa konstruktérů u Lamborghini, byl model Zonda. V sériové podobě se ukázal v roce 1999 a okamžitě vzbudil velkou pozornost. Ve výrobě pak Zonda vydržela v několika verzích až doposud, kdy se loučí s extrémní verzí R. Už základní verze je velmi výkonný supersport, jenomže R jde však ještě dál a je už na hraně závodních monopostů. A to i z toho důvodu, že auto je určeno jen pro závodní tratě a nemá silniční homologaci. Poslední Zondy vzniknou jen v pěti kusech. Cena je závratná, což ostatně platí i pro "obyčejné" modely z dílen Paganiho. Zonda R bude stát těžko uvěřitelných 69 milionů korun. To je mnohem víc, než kolik stojí nejbližší konkurence: například Bugatti Veyron s podobnou dynamikou a dá se pořídit jako nové zhruba za 44 milionů korun.
- - - - - Fotky jsou pořízeny ve sportovním areálu Sletiště v Kladně, u vápenných pecí staré Vojtěšské huti. Závěrečné fotky se nafotily na střeše Křižíkovi fontány v Praze na výstavišti.