Shelby Cobra 427S/C
Shelby Cobra 427S/C (Gray with White line)
Je jeden z největších vozů všech dob. Do roku 1965 už existovali dvě verze Cobry. Za prvé, 260 a pak 289, ale konkurenti Cobry se zrychlovali a 289 už neměla větší sílu. Takže Carroll Shelby šel do Fordu, aby získal motor 390 V8 a Ford řekl ne a dal mu místo toho starý železný blok 427 V8. Motor byl obrovský a těžký, tým Shelby musel přepracovat podvozek, aby to zvládl. To je důvod, proč mají 427 Cobras široké boky oproti starším vozům. Zvláštní je to, že Shelby byl v srdci závodníkem a chtěl vidět, že tyto auta budou vyhrávat po celém světě. Vzhledem k tomu, že FIA má svá pravidla a klasifikace pro různé automobily, se Shelby snažila udržet krok. Objednal 100 soutěžních Cobras 427 A/C. Z toho bylo 53 dokončeno dříve, než FIA znovu změnila pravidla. Shelby zastavila objednávku. Ale nová pravidla postavila Cobru GT40. Carroll ukončil 427 A/C, aby spustil program GT40 a nechal tyto roadstery soukromníkům. Místo toho, aby závodili, namalovali je a prodávali je veřejnosti jako "semi-soutěžní" (nebo S / C) silniční vozy. Byly to nejrychlejší pouliční automobily, jaké kdy byly vyrobeny v době jejich uvedení (a i po několika letech ).
- - - - - Cobra se předváděla na Moravě, a to u Vranovské přehrady.