BMW 7 (E38) Alpine B12
BMW 7 (E38) Alpine B12
B12 6.0 byl představen v roce 1999 a vycházel z faceliftu 750i/iL. B12 6.0 používal upravenou verzi motoru BMW M73 V12. Úpravy zahrnují zvětšení objemu motoru na 6,0 litru, hliníkové písty Mahle s vyšší kompresí, upravené vačkové hřídele a přívody vzduchu, vstřikování paliva Bosch Motronic a nový výfukový systém s katalyzátorem. Tyto úpravy umožnily motoru mít výkon 316 kW (430 PS; 424 k) a 600 N⋅m (443 lb⋅ft) točivého momentu, což z něj činí největší a nejvýkonnější atmosférický motor, jaký kdy výrobce vyrobil. Převodovka byla stejná jako ZF 5 – ti stupňová Switch Tronic. Vnější i vnitřní úpravy zůstaly stejné jako u B12 5.7, ale B12 6.0 používala širší pneumatiky s rozměry pneumatik 245/40ZR20 vpředu a 275/35ZR20 vzadu. Údaje o výkonu zahrnují zrychlení 0-100 km/h za 5,9 sekundy na maximální rychlost 291 km/h. Výroba B12 6.0 pokračovala až do roku 2001 a bylo celkem vyrobeno 94 vozů.
- - - - - Alpina se proháněla v Mariánských Lázních. Podařilo se jí zachytit na kolonádě, v parku miniatur Boheminium a na rozhledně Hamelika