Citroen DS 23 Pallas
Citroën DS 23 Pallas 1972 (Rouge Grenade & Gris métallisé)
Je automobil vyšší střední třídy s pohonem předních kol vyráběný francouzskou automobilkou v letech 1955 až 1975, jeden z nejznámějších automobilů značky. Celkem bylo vyrobeno 1 455 746 vozů a v roce 1975 byl nahrazen typem CX. Návrh vozu zpracoval italský sochař a průmyslový designér Flaminio Bertoni a francouzský konstruktér André Lefèbvre. Hydropneumatický systém navrhl Paul Magès. Vůz byl na svou dobu inovativní a dvacet let se nenašel žádný konkurent. Nejdůležitějším z nových řešení byl revoluční způsob odpružení. Konstruktéři firmy zavrhli konvenční řešení a nahradili jej hydropneumatickým systémem doplněným unikátním zařízením, které umožňovalo samočinnou úpravu světlé výšky vozu. Stejné zařízení sloužilo k ovládání centrálního systému, který ovládal posilovač řízení, hydraulickou spojku či kotoučové brzdy. Vůz měl na svou dobu revoluční vzhled. Pětisedadlová karoserie se za dvacet let prakticky nezměnila a stále si zachovával podobu se žralokem.
----- DS vyrazilo se nechat zvěčnit do Paříže. Navštívilo Eiffelovu věž, most Pont de Bir Hakeim, sochu Svobody a běžné ulice.