BMW M3 (E92) - GTS Mercedes Benz G 63 AMG 6X6.Tatra 603 - 1Tatra 603 - 2Renault 5 Turbo – Rouge GrenadeBMW M3 (E46) Convertible Bentley Continental GT Lancia Delta HF IntegraleBMW M4 M-Performance (G82)Lexus LFA - Nurburgring Package

Citroen Mehari MK.1. 1969



Citroen Mehari MK.1. 1969 (orange Kirghiz)

 

Nevšední Citroën Méhari sloužil hlavně jako užitkový dříč a auto pro volný čas. Premiéru si odbyl v divokém květnu 1968 během studentských nepokojů. U nás je nejznámější díky legendární sérii četnických komedií s Louisem de Funèsem, konkrétně filmům Četník a mimozemšťané a Četník a četnice. Jednoduchý, přísně účelový vůz se představil novinářům a odborníkům 16. května 1968 na golfovém hřišti v normandském zálivu nedaleko města Deauville. Za jeho vznikem stál hrabě Roland de la Poype, za druhé světové války stíhací eso letky Normandie-Němen a tenkrát šéf společnosti SEAP, která pro Citroën vyvíjela plastovou karoserii. Právě ona totiž již dříve prezentovala první prototypy s hladkými panely a motory o objemu 425 cm3, dvojitý šíp byl v prvopočátcích projektu pouze klientem, pro kterého zakázka vznikala. Tvary navrhl Jean-Louis Barrault, typické vodorovné žebrování získaly vozy pro větší tuhost. Lehké umělé hmoty byly použity samozřejmě proto, aby byly co nejlehčí a odolávaly hnědému moru. Šéf Citroënu Pierre Bercot své nadšení nijak neskrýval, start produkce (předsériová stavba se rozběhla ještě u SEAPu v Bezons koncem roku 1967) zbrzdily jen zmíněné masové protesty mladých lidí... Široká veřejnost viděla Méhari poprvé až 3. října 1968 na autosalonu v Paříži. Automobilka si mohla mnout ruce, hned získala 500 objednávek.

 

----- Paradoxně se Citroën se vrátil domů do Normandie, aniž bych o tom věděl, že tady vzniknul. Navštívil zde Etrétat a Trouville. Jenom to počasí bylo šílené.



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace