BMW F650 GS Dodge Charger Super BeeSuzuki Jimny SierraBMW M3 (E46) - CSL McLaren P1 BMW M5 (E60) Phase2BMW X5 (G05)BMW M 235i AC Schnitzer ACL2 Rolls Royce GhostRenault Fuego Turbo

Mercedes Benz 300 SL W 198 II



Mercedes Benz 300 SL W 198 II (Green)

 

Úspěšný příběh pokračoval v roce 1954 s 300 SL, které svým jedinečným designem a mimořádným výkonem obrátilo hlavy milovníků sportovních vozů. Kořeny vývoje vozu ležely v USA: To, co tady potřebujeme, je skvělý sportovní vůz Mercedes-Benz,“ řekl údajně americký importér Maximilian Hoffman. V září 1953 přesvědčil představenstvo společnosti Daimler-Benz, aby postavilo sériovou verzi úspěšného závodního sportovního vozu 300 SL. Je neuvěřitelné, že o pouhých pět měsíců později v únoru 1954 měl Mercedes-Benz 300 SL (W 198) svůj senzační debut na International Motor Sports Show v New Yorku. Z nového sportovního vozu vyzařovala elegance a inovace ve stejné míře. Jednalo se o první čtyřtaktní sériový osobní automobil na světě, který byl vybaven přímým vstřikováním paliva zvyšujícím výkon a účinnost. Dechberoucí motor o výkonu 215 k (158 kW) poskytoval maximální rychlost 250 km/h v závislosti na převodovém poměru. To udělalo z 300 SL nejrychlejší sériové auto své doby. Stejně jako u legendárního závodního sportovního vozu ze sezóny 1952 se vozidlo vyznačovalo konzistentním lehkým designem v celém rozsahu a prostorovým rámem, který podporoval motor, převodovku a nápravy a nenechal žádný prostor pro konvenční dveře. Výklopné dveře s horními panty se staly nejvýraznějším prvkem modelu 300 SL a získaly mu populární jméno „Gullwing“. I dnes je 300 SL považováno za auto snů. V prosinci 1999 byl porotou odborných novinářů zvolen sportovním vozem století.

 

----- „Gullwing“ se ukazoval v Praze Dejvicích (na Babě).



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace