Honda NSX (NC1)BMW M1Lancia Delta HF IntegralePagani Zonda RAlfa Romeo 4CLand Rover - Defender 90 Adventure Renault Fuego TurboCitroen DS 23 PallasDodge Viper ACR Lexus LFA - Nurburgring Package

Materiál – DIE-CASTING



Po mnoho let prefabrikovaných a komerčně prodávaných modelů aut byly vyrobeny z kovu, obvykle odolné zinkové slitiny (Zamak). Tento materiál je snadno slévatelný a konstrukčně tuhý. Plast, guma, nebo sklo je použito na detailech.

Tlakové lití je přednostní většiny výrobců modelů nad všemi ostatními druhy procesů, vzhledem ke kvalitě hotových výrobků a také pro snadnost výroby. Je to proces odlévání kovu, který se vyznačuje tím, že nutí roztaveného kovu pod vysokým tlakem do dutiny formy. Zinek je pravděpodobně nejjednodušší kov na obsazení, protože má relativně nízkou teplotu tání 385 stupňů Celsia (725 stupňů F), vysokou tažnost a vysokou rázovou houževnatost. Je také hospodárný pro malé díly, nabízí vysokou rozměrovou přesnost a podporuje dlouhou životnost formy (až jeden milion odlitků).

  

Nicméně, jsou také problémy. Když je roztavený zinek nucen do dutiny formy ve zlomku sekundy, jak je to při lití pod tlakem, roztavený kov nemůže proudit hladce. V případě, že průchod je nerovnoměrné a v rozporu, což způsobuje turbulence v roztaveném materiálu. Tato turbulence způsobuje vzduchové kapsy, což je nežádoucí. Tento jev je více pravděpodobný, že nastane v případě, že roztavený materiál musí přejít z velké části odlitku, jako je střecha modelu vozu, dolů do úzkých průchodů, jako například A-sloupku a pak znovu vynořuje do velkého prostoru, jako je tělo modelu. Je-li průchod mezi těmito dvěma oblastmi nerovnoměrný a nedůsledný, pórovitost je skutečný problém. Ve většině případů, jako pórovitost není navenek vidět. Po nalakování a vypálení nastává velký problém. Teplo způsobuje, že plyn v pórech časem expanduje, což způsobuje mikrotrhliny uvnitř laku a exfoliaci povrchu (Drobné bublinky v podobě vyrážky).

  

V dnešní době se tento materiál stává nákladný, v důsledku namáhavé kontroly a vyrobených zmetků. Proto většina výrobců se snaží nahradit Zamak jinými materiály (viz. Materiál – Resin,Composit).

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace