Audi R8 V10 GT Coupe
Audi R8 V10 GT Coupe 2021 (Green)
Během dvou generací a 16 let výroby si Audi R8 vybudovalo zcela mimořádné postavení ve světě sportovních vozů s motorem uprostřed. Bylo úspěšné jako sportovní sériový vůz pro běžné silnice, ale k zákazníkům putovalo také kolem tří stovek čistě závodních derivátů, které vybojovaly bezpočet triumfů v závodech vozů GT doslova po celém světě. Audi R8 ale bylo také „dárcem“ techniky pro Lamborghini Gallardo a následně i Huracán. Opomenout nesmíme ani fakt, že právě tento ikonický model s hliníkovou nosnou strukturou a motorem uprostřed pomohl formovat také samotnou divizi Audi Sport, jež má u ingolstadtské automobilky na starosti S a RS modely, stejně jako závodní oddělení a individualizační program. Nyní je jisté, že po dvou generacích ta třetí již nepřijde, tedy alespoň ne v klasické podobě sportovního vozu s velkým spalovacím motorem uprostřed. Audi Sport proto připravilo velmi zajímavou rozlučkovou sérii tohoto modelu, která je navržena pro maximální potěšení z jízdy nejen na okruhu, ale také na běžných silnicích. Audi R8 GT RWD svým stylem navazuje na limitovanou edici GT první generace, technicky je ale pokračovatelem verzí se zadním pohonem, jež se ve druhé generaci představily v roce 2017 spolu s modelem R8 RWS. Varianta GT RWD vznikla spojením nejsilnější varianty atmosféricky plněného desetiválce 5.2 FSI o výkonu 456 kW (620 k) s pohonem zadních kol. Tento vůz je schopen z klidu na 200 km/h zrychlit za 10,1 sekundy a jet největší rychlostí 320 km/h. I když se samotné dynamické parametry od standardních verzí Performance s pohonem všech kol příliš neliší, zásadní rozdíly jsou především v jízdním projevu.
----- Tato limitka od Audi se proháněla v zimním čase po Vinařické horce. Následně navštívila areál Poldi v Kladně. Tuto halu nedávno zachvátil oheň.